AUTOCAD

AUTOCAD

Autodesk’in teknik çizim yazılımı olan Autocad ile katılımcılar 2 boyutlu ve 3 boyutlu olarak tasarımlarını yapabilirler. Render alma özelliği ile 3 boyutlu çalışmalarda görselleştirme uygulamaları kolay arayüzlerle gerçekleştirilir. DWG dosya formatı ile kayıt işlemlerini gerçekleştirir. Autodesk’in AutoCAD yazılımı ile geliştirdiği DWG dosya formatı kullanıcının CAD çizimine girmiş olduğu Tasarım-Geometrik veriler ile Harita-Fotoğraflara ait tüm bilgileri içerir. Dosya formatı olarak .dwg tüm tasarım ortamlarında kullanılabilmektedir.

12
Ekim 2020,Pazartesi

Yer: Online Eğitim, İstanbul

Eğitmen: Olcay Gökbayrak


EĞİTİM MODÜLLERİ

  • Autocad çizim ekranı ve Toolbar tanıtımı
  • Zoom Komutları
  • Pan Komutu görüntü kontrol komutları
  • 2B Obje Çizim Komutları
  • Line,Ray,ConstructionLine,Multiline(MultilineStyle),Polyline,Polygon,Rectangle,Arc,Circle,Spline,
  • Ellipse,Point,Region,Boundary,Wipeout,Revision Cloud,Text).
  • Erase,Copy,Mirror,Offset,Array (Rectangle,Path,Polar Array),Move,Rotate,
  • Scale,Stretch,Lenghten,Trim,Extend,Break,Join,Chamfer,Fillet,Blend Curves,Explode.
  • Yazı yazma komutları (Dtext, Mtext)
  • Yazı stili tanımlaması
  • Antet hazırlama
  • Quick dimension,Linear,Aligned,Arc lenght, Ordinate,Radius,Jogged,Diameter,Angular,Baseline,Continue,MultiLeader,Tolerance,Centermark,Obligue,Aligntext,Dimension Style,Ovverride,Update
  • Çizimin ölçülendirilmesi,Ölçü sitillerinin ayarlanması,Ölçülerin ölçeğe uygun hale getirilmesi,Tolerans ölçülerinin verilmesi Kartezyen koordinat sistemi
  • Layer (katman) işlemleri
  • Katmanların oluşturulması
  • Katmanlara nesne ataması
  • Katmanların genel kontrolleri
  • Katmanlara çizgi tiplarinin atanması
  • Bir çizime bir çizgi tipinin eklenmese
  • Tarama işlemleri
  • Hatch tarama komutunun kullanılması
  • Tarama ayarlarının yapılması
  • Tarama yapılmış yüzeylerin tarama özelliklerinin değiştirilmesi
  • Temel yardımcı komutların tanıtılması
  • (Object Snap araç çubuğunun tanıtılması, Klavye komutları)
  • Properties
  • Edit Hatch
  • Edit Polyline
  • Edit Multiline
  • Edit Text
  • Group oluşturma
  • Define Attirutes ( Bloklara nitelik ekleme ) özelliğinin kullanımı
  • Make block
  • Insert block
  • Write block
  • Hazır çizimlerin sembol olarak kullanılması
  • Kâğıt boyutunu ayarlama
  • Kâğıt konumunu ayarlama
  • Ölçek ayarlaması yapma
  • Çıktı çizgi kalınlıklarını ayarlama
  • Pencereye göre çıktı alma
  • Limit değerlerine göre çıkıt alma
  • Tüm çizim alanının çıktısını alma
  • Çizim alanında görünen kısmının çıktısını alma
  • Yazıcı ayarlarını yapma
  • Yazdırılacak doğru yazıcıyı seçme
  • Çıktı kopya sayısını ayarlama
  • Pafta oluşturmak
  • Paftaya çizimi hizalamak
  • Paftayı ölçekleme
  • Farklı ölçekleri kullanarak pafta üzerinde uygulama
  • Paftanın çıktı alınması yazdırılması
  • Tam kesit görünüşler
  • Kademeli kesit görünüşler
  • Kısmı kesit görünüşler,
  • Detay kesit görünüşler
  • View menüsünü kullanarak perspektif çizmek
  • Komut satırını kullanarak perspektif çizimi yapmak
  • Araç çubuklarını kullanarak perspektif çizimi yapmak
  • Üç boyutlu modelleme ve görüntüleme
  • View
  • Visual styles
  • Orbit
  • 3D modeling bölüm arayüzünü tanıtılması
  • 3 boyutlu çizime giriş
  • Katı model çalışma kuralları
  • Solid komutları (Katı model komutları)
  • Booelan komutları
  • Union, Subtract, İntersect, Shell, Slice, Separate
  • Tel kafes model oluşturma
  • Yüzey modeli oluşturma
  • Katı model oluşturma
  • Şablon oluşturma
  • 3D operasyonlar
  • Extrude, Loft, Revolve, Sweep, Presspull, Polysolid komutları
  • 2B planı 3B bir modele dönüştürmek
  • Koordinat Sistemi Tanımlama (UCS) ve ayarları
  • 2D ve 3D nesne ve objelerin paftaya aktarılması
  • 3D objelerinin görüntü ve kesitlerinin alınma yöntemi
  • 3D objelerin render da tek paftada yazdırılması
  • Render giriş
  • Materials browser (materyal seçme ve getirme)
  • Materials özellikleri gösterimi (yansıtma-şeffaflık vb.)
  • Materials atama
  • Işık ayarları özellikleri
  • Point, Spot, Distant, Weblight ışık çeşitleri ve kullanılma yöntemleri
  • Render alma, imaje olarak kaydetme
  • Render kalitesini arttırma yöntemleri
  • Kamera özellikleri
  • Kamera animasyonu detayları
  • Işık ve ışık sistemleri ile sahneyi aydınlatma
  • Kamera yerleştirme ve kamera ile sahnede dolaşma

Bu eğitim için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen eğitimleri yoktur.

  • Beyaz Yaka Profesyonel Çalışan
  • Grafik Tasarımcısı
  • Proje Yöneticisi
  • Yapı Mimarı/Mühendisi

Eğitimin sınavları yoktur.

Bu eğitimi alanlar aşağıdaki katılım sertifikasına sahip olacaklardır. Diğer sertifikalar için katılımcıların ilgili sınavları almaları gerekmektedir.

Bilge Adam

  • İhtiyaç duyduğumuz bilgilerdi. Yararlı bir eğitim oldu.

    Onur GÜNAY, Satış Yöneticisi, Koç Sistem Bilgi Ve İletişim Hizmetleri A.Ş.


  • Eğitmenin öğretme konusunda çaba içerisinde olması bize daha fazla motivasyon ve öğrenme heves vermiştir. Teşekkürler.

    Ramazan DEMİR, Altyapı Teknisyeni, Koç Sistem Bilgi Ve İletişim Hizmetleri A.Ş.